Köszöntünk a B-fit Fitness Központ honlapján!

Adaptív jóga - Gyakran ismételt kérdések

 

A leggyakrabban előforduló kérdéseket válaszolja meg Zsolt, a B-fit jóga oktatója:

- "Mit csinálunk pontosan a jógaórán, gerinctornán?"

Saját testsúllyal végzett erősítő és nyújtó gyakorlatok várnak Rád.

Az adaptív jógaórák és a gerinctorna dinamikus és statikus gyakorlatokat is magukba foglalnak. A jógaórákon a jóga legjobb nyújtó gyakorlatai mellett erősítő gyakorlatokat is végzünk.

Ez azért fontos, mert az izmaid elsatnyulnak és löttyedté válnak, ha nem erősíted őket. A civilizációs életmód nem tartalmaz annyi fizikai munkát, hogy tested erős és szép maradjon. Ahhoz, hogy gerinced, tartásod egyenes, tested feszes maradjon egész életedben, muszáj erősíteni. Az izmos, szálkás test a fiatalság, az egészség és szépség jele kortól függetlenül.

Egy szép tartású arányos test egy egyszerű ruhában is feltűnő, elegánsan öltözve pedig messziről kitűnik a tömegből.

- "Mit jelent az adaptív jóga?"

Az adaptív jóga személyre szabottan foglalkozik a gerincfeszítő izmok, a törzsizmok és a hátizmok erősítésével.

A gyenge hátizom sokszor oka a derékfájásnak, ezért erősíteni kell. A sok erősítés vagy a stressz miatti túl feszes, merev izmok is okozhatnak hátfájást, ezért nyújtani is kell.

Tetszik?
Kivételes 1+1-es ajánlatunkért kattints ide!

Az a tapasztalatom, ha egy szép és kiváló állapotú testet szeretnél elérni, erősíteni és nyújtani egyaránt szükséges.

Ekkor áll helyre az izomegyensúly, és szűnnek meg a gerincpanaszaid.

A 75-90 perces foglalkozásokat stresszoldó légzőgyakorlatok és lazítás zárják.

Az órák után a résztvevők arról szoktak beszámolni, hogy nem elfáradnak, mint egy súlyzós edzésnél, hanem felfrissülnek.

Hogy minél jobban tudjak segíteni, adok egy kérdőívet is, melyben meghatározzuk a céljaidat.

Addig is, gondolkodj el azon, mit szeretnél elérni pontosan!

- "Kik járnak, kikkel fogok találkozni?"

A társaság sokszínű, kedves, barátságos emberekből áll.

Jellemzően hölgyek, szinte minden korosztályból, akik belátták, hogy az egészségükért tenni kell.

Ezen belül vegyes az összetétel, vannak 60 fölöttiek is, akadnak jól és kevésbé edzettek, túlsúlyosak és vékonyak is.

Együtt gyakorol a fiatal felszolgáló, a mérnök, a fodrász, az orvos, a pénzügyes és a sokat látott autókereskedő.

Új embereket ismerhetsz meg, akik hasonló céllal jöttek, hasonló értékrendet hordoznak.

Nyitottak, segítőkészek, az újakkal bemutatkoznak egymásnak.

Itt senki sem fog hülyének nézni, mert időt szánsz magadra, és teszel magadért.

- "Nem fogok másokat hátráltatni?"

Lehet, hogy Benned is megfordult, hogy kezdőként vagy adottságaidból adódóan ügyetlenkedni fogsz, több figyelmet igényelsz, és ez a csoportot hátráltatja.

Nem kell aggódnod! A csoport megértő, hiszen egyszer ők is voltak kezdők, nekik is fájt már valamijük, én pedig tudok többfelé figyelni.

Az egyes gyakorlatoknak különféle változatai léteznek, és mindenki az állapotának megfelelő változatot kapja. Ha kevésbé megy, ott a könnyebb, ha jobban, ott a nehezebb.

Teljesen természetes, hogy egy fájó derék vagy váll, túlsúly, merev izmok esetén egyénre kell szabni a gyakorlatot. Minden ember más, mindenkinek másra van szüksége.

- "Nem fognak kinevetni?"

Valószínűleg gyerekkorunkban elszenvedett sérelmek az okai ennek a félelmünknek, hogy kinevetnek, ha nem tudunk valamit.

Nálunk senki nem nevet a másikon, csak saját magán.

Elsősorban azért, mert magára figyel, másodsorban azért, mert együtt érzőek és türelmesek másokkal.

Ne aggódj, nevetni csak együtt fogunk, saját magunkon.

-"Kezdő vagyok, csatlakozhatok?"

Az órákat úgy építem fel, hogy kezdő és haladó együtt tud gyakorolni.

A kezdő kevesebben csinál, óvatosabban, könnyebben csinálja, a haladó pedig többet, határozottabban, szabályosabban végzi ugyanazt, vagy haladó változatot kap.

Kezdőként is szívesen látunk, az első néhány alkalom nehézségei után hamar belerázódsz.

Mikor jössz?
Kivételes 1+1-es ajánlatunkért kattints ide!

-"Miben jöjjek?"

Olyan ruhában, amiben kényelmesen tudsz mozogni, nem vág, nem szorít, ha nyújtani, vagy guggolni kell.

Mezítláb szoktunk lenni. Fehér zoknit hozzál, mert pár gyakorlatnál használjuk a falat, és a színes zokni, illetve a bőr zsírtartalma megfogja a falat.

- "Hozzak matracot, egyéb felszerelést?"

A teremben minden van, de hozhatsz saját matracot, hevedert, ha van.


-"Milyen plusz szolgáltatások vannak?"

Órák után kellemesen lelazulhatsz a szaunában és természetesen élvezheted a büfé kínálatát is! A bejelentkezésről a helyszínen érdeklődhetsz!

-"Lehet zuhanyozni óra után?"

Igen, van zuhanyzó.

Bár az óra végére megszáradsz, ha megizzadtál, de le is tudsz zuhanyozni.

Amit még fontosnak tartok: a céljaid meghatározása

Amikor jössz, meg fogom kérdezni, hogy mi a célod, mit szeretnél elérni és megkérlek arra is, hogy tölts ki egy kérdőívet az egészségügyi helyzeteddel, esetleges problémáiddal kapcsolatban. Ez azért fontos, hogy tudjunk közösen a cél felé haladni. Azaz olyan gyakorlatokat fogsz kapni, úgy építjük fel az egyes órákat és az órákat hétről-hétre, hogy jelened és a célod között egy hidat képezzünk.

Célod lehet a teljesség igénye nélkül:

• egy sérülésből, betegségből, egy állapotból való szabadulás (derékfájás stb.), vagy

• képességfejlődés, azaz szeretnél erősebb karokat, feszesebb feneket, hajlékonyabb csípőt,

• bizonyos gyakorlatok elsajátítása (spárga, kézállás, híd stb.)

• teljesítmény (10 egylábas guggolás, 50 fekvőtámasz stb.)

• pozitív mentális állapot elérése (nyugalom, stresszkezelés, feltöltődés stb.)

Szóval, merj álmodni, gondolkodj nagyban, és keményen csapj oda!

Március 17-től várlak a jóga óráimon!
Kattints ide és olvasd el a bemutatkozásomat is!
Namaszté: Zsolt